Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Första dagen..

Av Linn Jansson - 22 januari 2014 21:20

.. På resten av mitt liv! Och jag tar den med ro.
Jag är en allmänt tankspridd och vimsig mamma till tre barn, Alice född 07, Linnea född 09 och Emanuel född 12. Själv född o uppvuxen i göteborg, nu boende i vetlanda och en ganska trasslig bakgrund. 2010 var det värsta året i mitt liv. Nyskild o ensam hamnade jag snett o drogerna kom in i mitt liv. Jag avslutade året inneliggande på avgiftning, det bästa beslut jag någonsin tagit, förlorade min storebror i samma veva och bestämde mig för att själv leva. 2011 var jag åter tillbaks i vetlanda och tog mig från botten till toppen, fick Adhd-diagnos, utbildade mig till cnc-operatör, träffade viktor, fick en son och hade precis fått livet att flyta på.. När nästa smäll kom. Sommaren 2013 då förhållandet rasade och jag blev ihop med therese, flyttade hux flux till första bästa lägenhet i vild panik till ekenässjön, hålan gud glömde. Men det var inte färdigt där. Jag rasade i vikt, 25 kg på fyra månader, klarade inte av mina barn, gjorde slut med therese och rusade rakt in i väggen. Det slutade med 9 veckors sluten psykiatrisk vård pga suicidrisk. I lördags flyttade jag in i min nya lägenhet där jag nu pustar ut och laddar för mitt jobb, att bli den bästa mamman i världen och ta mig an mig själv för både min egen och barnens skull. Det är jag skyldig dem. Här kommer jag blogga om kampen för att nå mina mål och mitt nya liv som fortsatt drogfri, fungerande, ensamstående och bra mamma med ny aptit på tillvaron.
Nästa vecka blir det studiestart, denna gången kör vi på svets!
Gonatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Jansson - 4 februari 2014 07:00

Jag har vart så nervös och spänd inför denna stora förändring i min tillvaro. Från att ha varit inneliggande på psyk i massa veckor så skulle jag nu packa upp o komma i ordning i lägenheten, få struktur på livet, ha alla barnen o se till att de komme...

Av Linn Jansson - 28 januari 2014 23:07

Japp nu är den avklarad. Började dagen med att försova mig, då blir det kaos i mitt huvud kan jag säga. När jag väl kom fram blev jag tvungen att tigga en cigg för jag blev alldeles stissig! Då blev jag colasugen men det fick jag vara utan eftersom d...

Av Linn Jansson - 27 januari 2014 15:48

Japp nu är den avklarad. Började dagen med att försova mig, då blir det kaos i mitt huvud kan jag säga. När jag väl kom fram blev jag tvungen att tigga en cigg för jag blev alldeles stissig! Då blev jag colasugen men det fick jag vara utan eftersom d...

Av Linn Jansson - 25 januari 2014 20:52

Blev en trevlig kväll i goda vänners sällskap igår. Vi satt mest o snackade skit men riktigt trevligt. Lämnade över nycklarna till förra lägenheten och hämtade den sista skiten, så idag har jag avslutat det kapitlet i mitt liv. Känns märkligt på nå...

Av Linn Jansson - 23 januari 2014 22:44

Idag var jag på arbetsförmedlingen. Min handläggare hade bokat in mig på en tid då hon själv var ledig, så smidigt! Hur som helst fick jag tid och datum för studiestart. På måndag klockan 8! Så iväg o köpa busskort. 750 jävla spänn för ett 20-dagarsk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards